I had placed an order of the product on Tradus. They took the money from my bank account however i am still waiting for the consignment.

I had placed an order on 1 March, Tradus took the money from my bank account. Now its more then 15 days and i am still waiting for the consignment. Today i got a cancellation mail from Tradus. My order has been canceled from Tradus end without my permission. Now i want my refund back with compensation of Rs 5000 for inconveniences caused. Case has been registered in consumer court under fraud activity. Sub Order ID:124842**_** Case No- XRR-112****-TSV. Under fraud activity. Claimable amount: 25,000/- INR Consumer court. (Delhi) If you can help me in this case so that would be very great help for me.
View full review
ID
#479436 Review #479436 is a subjective opinion of poster.
Location
New Delhi, Delhi
Loss
$102

Tradus Wrong & defective product Deliver ..

I am allso one of the cutomer of tradus since long time.I was some times happy and some times disapointed with the products you deliver. This time its been heights I have ordered a Wall Clocks through Tradus with Sub-Order ID " 111185**_**" and got delivered wrong product, I contacted the seller directly and he accepted his mistake and promised to take the product back and promised me that he will send me the correct one, this happened on July 2013-10-10 Since then I was contacting Tradus through mail(as your Esteemed company no provision of Call service) till now the product was not been picked up from me.
View full review
ID
#453759 Review #453759 is a subjective opinion of poster.
Loss
$10
New Reviewer

Pathetic Service

I've ordered for the "TOG Polo T- Shirt Pack of 2 (Blue/Black)" on August 1st. It was said it will be delivered in 7 - 8 days. The shipment was dispatched and reached b'lore on 17th. After repeated follow up it was delivered to me on 29 th August. Exactly 28 days from the ordered date. Worst thing is I got a wrong size. I ordered for Large, but I got the XL. I tried calling the seller but there is no response for him. The T-shirt which I've received is useless for me. Its too large for me, I can't wear it. I requested the seller to arrange the reverse pick up for this item, there is no response from him. I've been trying to get my refund back. So far I've sent 30 emails, I didn't get any reply from them. The shirt look very cheap and nor worth for the money I paid.
View full review
ID
#445906 Review #445906 is a subjective opinion of poster.
Location
Bengaluru, Karnataka
Reason of review
Not as described/ advertised
Loss
$1000

Partial Order by Cheat Pearl Technologies + Insensitive Tradus team

I had placed an Order : 1036**** of Polo Ustin Watch combo on 11th Aug. The Vendor Pearl Technologies just delivered only one Watch. Since then i have been escalating the issue to Tradus team, which happened to be very no-responsive and non-customer caring. Extremely disappointed with Tradus team and Cheat Vendor “Pearltechnologies”.First of all Vendor doesn’t deliver what he committed, then Tradus team offers to taking a voucher of Rs 75 for faster resolution, then amount gets reduced to Rs 50.Tradus has lost all its brand equity by this transaction. Not reprimanding the Vendor on not fulfilling the commitment, then compelling customer to take the Tradus Voucher for a committed aount and then reducing the Voucher amount without even providing a reason for the same. I DON’T WANT ANY VOUCHER FROM TRADUS, EVEN IF YOU GIVE ME 500RS VOUCHER, I WONT ACCPET THE SAME. Only thing I would accept is the complete order or full refund of my order.Also a explanation from Tradus why the vendor didn’t send the full order, and what action has been taken against the same. Next step is that i had tried was raise the matter to Tradus Management, Mudit Khosla, the links mentioned to connect with them dont work, So all preplanned to cheat the customers
View full review
1 comment
#712702

Dear Mr Narang,

Sincere apologies for the trouble that you had to go through. Since you had forwarded this complaint earlier today to us, the team had sent to you a refund GV of Rs 150. Should you decide not to use it, please let us know and we will process your refund immediately.

Further, continuation of each seller on Tradus.com is strictly governed by the rating that buyers and Tradus Admin team give to them. We urge you to rate this seller and the product to help other potential buyers.

Regards,

Mudit Khosls

CEO - Tradus.com

ID
#445453 Review #445453 is a subjective opinion of poster.
Location
Delhi, Delhi
New Reviewer

Wrong product delivered

I am one of the cutomer of tradus since long time. I was some times happy and some times disapointed with the products you deliver. This time its been heights I have ordered a mobile through Tradus with Sub-Order ID "101136**_**" and got delivered wrong product, I contacted the seller directly and he accepted his mistake and promised to take the product back and promised me that he will send me the correct one, this happened on July 29th 2013. Since then I was contacting Tradus through mail(as your Esteemed company no provision of Call service) till now the product was not been picked up from me.
View full review
ID
#436977 Review #436977 is a subjective opinion of poster.
Location
Hermitage, Tennessee
Loss
$15000
New Reviewer

EVERY ONE IS RIGHT I WAS A SELLER IN TRADUS.COM BUT IT IS A SCAM COMPANY

HI FRIENDS I JOINED TRADUS.COM TO ADVERTISE MY COMPANY AS WELL AS MY PRODUCT ,WHIHC WAS VERY GOOD IN QUALITY AND PRICE. I JOINED THEM ABOUT FOR ONLY 2 MONTHS,WHY I AM HERE TO SHARE THIS IS TO MAKE MY INDIAN FELLOW BROTHER AND SISTER KNOW ,HOW THIS COMPNAY WORKS.FIRST I WOULD SAY THERE ARE A WHOLE GROUP OF SCAMMERS ,WHO EVEN INDULGE THE SELLER TO DO SO.BY SHIPPING FAKE PRODUCTS TO THE CUSTOMER ,WHEN I JOINED I GOT A ORDER AFTER ONE MONTH AND WHEN I WAS ABOUT TO SHIP ,I WAS CONTACTED BY TRADUS.COM AND WAS TOLD THAT WE HAVE TO USE THERE LOGISTIC ONLY TO SHIP.I AGREED AND SHIPPED THE PRODUCT ,THEN I GOT ANOTHER CALL SAYING THAT CUSTOMER HAD COMPLAINED ABOUT THE PRODUCT SAYING THE ITEM WHICH WAS SHOWN WAS NOT WHAT HE RECEIVED.I HAD THE CUSTOMER NO# I CALLED HIM TO CONFIRM ,HE STARTED TO ABUSE AND HANG UP THE CALL.I LET IT GO AND LET TRADUS RETURN THE MONEY ,FRIENDS I WAS NOT PAID FOR MY FIRST SALE IN TRADUS.COM. NOW HOW I SAY THERE ARE SCAMMING.I GOT ANOTHER ORDER I SHIPPED.AND THEN AGAIN I WAS CONTACTED BY TRADUS SAYING THE SAME THING.THIS TIME THEY THOUGHT I HAVE GOT ABUSE SO I WILL NOT CALL THE CUSTOMER ,BUT THEY WERE WRONG I CALLED UP THE CUSTOMER TO CONFIRM ,THE CUSTOMER WAS VERY HAPPY AND IN FACT WAS NOT HAPPY WITH TRADUS AS THEY DONT HAVE GOOD CUSTOMER SUPPORT AND ASK ME ABOUT MY DIRECT WEBSITE FOR FUTURE ORDER..I TRIED TO GET IN TOUCH WITH TRADUS ABOUT THIS ISSUE AND WAS ASKING THEM MY MONEY…BUT I WAS NOT RESPONDED.SO I THOUGHT TO CLOSE THE BUSINESS WITH THEM AND I EMAILED THEM ABOUT THIS.TRUST ME WHAT HAPPENED THE PERSON WHO FIRST ORDERED IN MY TRADUS STORE AND HAD ABUSED ME HE EMAILED ME ON BEHALF OF TRADUS EMPLOYEE. WHEN AFTER CHECKING FEW THINGS LIKE THE PHONE NO# HIS PERSONAL EMAIL HIS ADDRESS I CAME TO KNOW THAT HE WAS THE SAME PERSON. WHO ORDERED ,CALLED AND ABUSED ME.SO THE MORAL OF THIS INCIDENT IS TRADUS IS SCAMMING PEOPLE AS WELL AS SELLER. THEY ARE TAKING MONEY FROM BOTH THE SIDE.SHIPPING FAKE ITEMS TO CUSTOMER AND TELLING THEM AND NOT RESPONDING FOR CHARGE BACK. TAKING MONEY FROM SELLER SAYING THE CUSTOMER HAVE CHARGED BACK. PLEASE BEWARE OF THIS BIG NAMES AND BIG COMPANY…THEY ARE FRAUD.,..IF ANYONE WANT THE FULL PROOF ABOUT THIS PLEASE FEEL FREE TO CONTACT ME. THANKS
View full review
ID
#428705 Review #428705 is a subjective opinion of poster.
Location
New Delhi, Delhi

Mr. Mudit Khosla Taking Tradus.in Seventymm way

Mr. Mudit is Taking Tradus Seventymm.com way. I strongly recommend never ever dare to buy anything on tradus.in. Highly unprofessional and insensitive towards customers. Trust ! they never ever respond and proved me correct every order I have placed till date... pathetic and frustrating !!! Moreover please do not fall for cheap prices , not at all worth as product quality is absolutely cheap !! cheap !!! cheap !!!!!!!!. Can you guys believe , they even don't respond even if we warn to write their CEO Mudit Khosla (Mudit Hope you are reading...Seventymm was better , right? ) . Sub-Order ID: 94095**_** - Wrong product delivered ..Millions attempts to contact but no one to hear . Who say customer is king ? Sub-Order ID: 94093**_** - When I started following for delivery 8 days after placing order. They cancelled the order without any mutual consultations.. Money I dont know where it is.. Again Millions attempts to contact failed. Sub-Order ID: 85562**_** -- Again wrong product delivered ... I am tired to contact them as its been ages.. they still to respond. I am regular online buyer since 3 years now. Take my word.. there are many substitutes to tradus and offering highly efficient service .. for example Homeshop18.com , flipkart.com , naaptol. com , jabong ,myntra , watchkart.com , healtkart.com etc.... Lets be customer king & not buy anything from Tradu.in and join me to net fight against tradus.in Dayanand 902909**** dayamadje@***.com
View full review
3 comments
#709098

Dear Sir,

Please provide the contact number on which we can contact to our order related queries.

The number provided as call seller is not working and is only the wastage of money.

So please provide a number where I can find out about my order.

Please let us realize that our money is in safe hands.

DEEPAK SHARMA

828726****

#705830

They are highly irresponsible. They try to satisfy the consumer

With automated replies the software generates instead of employing literate persons to read and respond.

They never call back. There is no contact number ( Hope the govet makes it mandatory for them to publish their phone numbers, just as marketer and manufacturer names & locations are mandatory for all packaged products).

You hit a stonewall. They have also tied with suppliers of cheap products but give misleading description and jointly fleece the gullible shoppers online.

#704507

you are right brother they are very careless about their customers

very poor service by them i am not getting my order from 18 days not even reply from either seller or tradus

View more comments (2)
ID
#422505 Review #422505 is a subjective opinion of poster.
Location
Mumbai, Maharashtra

Brands Related to Tradus

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article